Wednesday 25 April 2012

Diserang Gajah Liar

Salam,

Menggerunkan... :).. sebenarnya gajah tu bukan serang manusia, tapi kebun sawit mentua aku..... habis pucuk sawit di makan dan tumbang oleh gajah liar tu (Pygmy Elephant)..... Ingat buli la menumbak buah pertama hujung tahun ni...  Apa boleh buat.. mentua aku pun redho ja ketentuan tuhan.... nasib baik masih ada yang tinggal, tidak la terasa sangat kerugian tu walaupun hampir 30 40 pokok jugak yang rosak... Tapi ada lagi yang masih boleh di tombaks!....  lepas ni mentua aku cadang mau pasang pagar letrik... kalau tidak, gajah tu serang lagi habis trus semua nti... mau cari org tinggal di kebun tu tapi buat masa ni blum junpa la. maklumlah, susah mau cari org tinggal dlm hutan yg serba kekurangan ni.... kalau ada sapa2 mau, bleh la kontek aku k...  kat bawah ni gambar sedikit gambar serangan gajah tu.... Gambar tengah tu nampak jelas tapak kaki NENEK (Org estate sana panggil gajah dgn nama Nenek.... tidak buli panggil nama dia takut gajah tu dengar nti dia datang balik... dorang bilang la).. yang bawah sekali tu siapa tau?.......Tahi Gajah. hahah..aku snap ja pakai HP bukti kehadiran Tok Gajah.



Arash: Tukang buat RBW aku.

Tahi Nenek!


Ni la species yang rembat kebun sawit mentua aku tu.. Gambar hiasan ja dapat dari internet. lokasi kinabatangan. 

 Endangered Species (Borneo Pygmy Elephants).


No comments:

Post a Comment