Wednesday 25 April 2012

Beruk Oh Beruk


Salam semua,

Sabtu baru-baru ni aku ke kebun mentua nak tengok progress rumah burung walit yg aku dan adik aku kongsi usahakan... alhamdulillah progress yg positif.. skang ni suda 80% siap... haa yg ni nanti aku crita kemudian.... yang aku nak crita sebenarnya ni pasal Beruk. kesian anak beruk ni.. pekerja estete dekat dgn kebun mentua aku tu selamatkan anak beruk ni daripada jadi magsa anjing.... ibu beruk ni sempat tinggalkan anak dia sebelum dibaham anjing pekerja estate kat situ.... mau biar ja beruk ni pun kesian jugak.., macam mana dia mau cari makan nanti?.. masih menyusu lagi ni?.. so aku dengan adik aku pun dengan rela hati offer untuk jaga beruk ni... masa dapat tu kaki sebelah macam patah. tak boleh  gerak.. setelah 2 3 kali sapun minyak gamat... dah ada progress skit... suda boleh gerak tapi masih jalan terhenjut henjut... mudahan2 dapatlah dipulihkan kaki beruk ni.. aminn.. kat bawah ni gambar anak beruk tu... (Pig-Tailed Macaque). Tiap hari bagi minum susu dalam botol. adik aku siap bangun tengah malam buat susu untuk anak beruk ni, ketawa aku dengar crita bini dia. semalam aku urut kaki dia guna minyak but but plak. insyaAllah ok.

belum ada nama lagi, ada cadangan?



(Southern Pig-Tailed Macaque @ Beruk)
Gambar Hiasan : Internet source 

Minggu depan aku nak bawa ke jab.haiwan buat lesen... . kalau tak pulih jugak kaki dia, aku nak bawa ke veterinar pulak minta check.

No comments:

Post a Comment